Jak pracować bardziej produktywnie?

8 sierpnia 2019

Pracując w domu czaka na nasz wiele pułapek. Po pierwsze nikt nas nie pilnuje, a co za tym idzie mamy większą swobodę w tym co robimy w danym czasie. To może prowadzić do sytuacji, gdy ciągle odkładamy coś na później. Jak temu zaradzić? Co możemy zrobić, aby omijać rozpraszacze i skutecznie skupić się na pracy? 

Wyłącz powiadomienia 

Powiadomienia napływają do nas z każdej strony. Pojawiają się na ekranie telefonu co chwile, mail wysyła nam powiadomienia o nowych wiadomościach. Cały czas, ktoś lub coś szuka naszej uwagi. Taki jest dzisiejszy świat. Ludzie często są uzależnieni od powiadomień. Znasz to uczucie, gdy masz telefon w kieszeni i wydaje Ci się, że wibruje. To właśnie to uzależnienie. W ciągu dnia tysiące razu przeglądamy Facebook'a i Instagram, tylko po to, aby nic nie przeoczyć. A przecież nic się nie stanie, gdy nie odpowiemy na jakąś wiadomość od razu. Gdy pracujesz nad danym zadaniem wyłącz powiadomienia w telefonie lub po prostu włącz tryb samolotowy. Nie wtedy nie będzie Cię rozpraszało. Jeśli Twoim głównym narzędziem pracy nie jest skrzynka mailowa, wyznacz sobie konkretne godziny, w których ją sprawdzasz i odpowiadasz na wiadomości. 

Zasada dwóch minut 

Zasada dwóch minut mówi o tym, żeby ocenić czas wykonania zadania. Jeśli jego zrobienie zajmie mniej niż 2 minuty, zrób je odrazu. W ten sposób poczujesz się bardziej produktywnie, a do tego nie zostaną Ci na głowie żadne małe zadania, które będą rozpraszały Twoją uwagę. To bardzo dobre rozwiązanie na uporządkowanie swojej skrzynki mejlowej. 

Rób przerwy 

Robienie przerw jest bardzo ważne, szczególnie ze względu na produktywność pracy. Na pewno zauważyłeś, że gorzej pracujesz gdy jesteś zmęczony lub znudzony. Wstawaj często od komputera, rozciągnij plecy, zrób sobie coś do picia. Wyjdź się przewietrzyć. Pamiętaj, że przerwa nie może polegać na tym samym, co robiłeś dotychczas. Oznacza to, że jeśli pracowałeś na komputerze, przerwa powinna nie odbywać się przy nim. Przeglądanie Facebook'a w tym przypadku nie jest przerwą. 

 

image

Michał Barczewski

Redakcja zatrudnienionline.pl